Voordelen van bedrijfspagina op Facebook

Merijn
26 oktober 2021
Voordelen van bedrijfspagina op Facebook

Facebook is een sociaal media platform met misschien wel de breedste doelgroep vergeleken met alle anderen. Dit maakt dat het platform erg geschikt is wanneer je de naamsbekendheid van je bedrijf wilt vergroten. Het is mogelijk om een bedrijfspagina op Facebook te maken, maar welke voordelen zitten hieraan? Buiten dat het de verbondenheid met je bedrijf vergroot zitten er nog een hoop andere voordelen aan het maken van een bedrijfspagina op Facebook. Berichten inplannen, meer volgers binnen halen, Facebook adverteren en de statistieken bekijken. Dat zijn allemaal voordelen die we hieronder benoemen.

Meer volgers

Een persoonlijk profiel heeft een limiet van 5.000 vrienden. Niet heel erg veel als je een bedrijf hebt dat enorm aan het groeien is. Wanneer je ervoor kiest om een bedrijfspagina aan te maken is er geen limiet aan het aantal volgers of likes. Je hebt dus de mogelijkheid om ontzettend hard te groeien op Facebook. Daarnaast kunnen klanten simpelweg jouw pagina liken, hoeven ze geen vriendschapsverzoek te sturen en hoef jij deze niet constant te accepteren.

facebook adverteren

Facebook adverteren

Wanneer je een bedrijfspagina hebt kan je gaan adverteren. Hartstikke handig als je net wat meer bezoekers naar jouw pagina wilt trekken. De mogelijkheden zijn groot en je kan zoveel geld erin steken als je zelf wilt. Daarnaast heb je ook inzicht in jouw statistieken, dus de resultaten worden meteen zichtbaar. Vind je het spannend om zelf via Facebook te gaan adverteren? Kies er dan voor om het Facebook adverteren uit te besteden. Zo weet je zeker dat jouw geld optimaal gebruikt wordt in het promoten van jouw bedrijf.

Statistieken van jouw pagina

Een bedrijfspagina geeft je daarnaast de mogelijkheid om de statistieken van jouw berichten en pagina te bekijken. Hoeveel potentiële klanten heb jij met jouw bericht bereikt en hoeveel bezoekers heeft jouw pagina de afgelopen dagen gekregen? Dat is allemaal zichtbaar in deze statistieken. Daarnaast is het ook duidelijk hoeveel van deze bezoekers vanuit de betaalde advertentie komen en hoeveel er zelf op jouw pagina uitkomen.

Inplannen van berichten

Als laatste is het inplannen van berichten ook een groot voordeel aan het hebben van een bedrijfspagina. Je hoeft geen rekening meer te houden met het plaatsen van berichten. Die plan je super simpel één keer in de maand in!

 

Meer nieuws