Mensen beginnen enthousiast aan het maken van een webshop. De site gaat live en de verwachtingen zijn hooggespannen. En, dan? Helemaal niks. Niemand koopt wat bij de webshop? Wat doe ik verkeerd? De teleurstelling is groot. Wil je echt weten hoe je het wel voor elkaar krijgt? Leer dan van de valkuilen van anderen.
Dacht je dat alles al ineens in orde was? Je hebt wellicht gebruik gemaakt van dropshipping of je hebt een eigen voorraadje aangelegd? Maar, geen klanten? Dat is ronduit vervelend! Maar, wat heb je eigenlijk dan gedaan om klanten te krijgen?
Er zijn heel veel manieren om aan klanten te komen. Daarom moet je een goede online marketingstrategie opzetten. Een beetje wat doen, levert niet wat op namelijk. De meeste mensen denken bijvoorbeeld dat een Google-advertentie opzetten en wat posten op social media genoeg is. Dat is het allang niet meer.
Je moet dus een marketingstrategie hebben. Alleen op die manier weet je namelijk waar het misgaat. Waar gaat het zoal mis? Dat zijn onder andere de volgende zaken:
Eindelijk alles op de rij? Dan heb je geduld nodig. Het duurt een tijd voordat je naar voren komt in Google. Wil je direct knallen? Dan helpen soms goede gerichte Google-advertenties. Laat dit dan wel door een ervaren marketingbureau doen. Anders kost het alleen maar geld.
Wordt het eindelijk druk? Dan kom je misschien tijd te kort. Met webshop fulfilment voorkom je te veel drukte. Webshop fulfilment is al snel interessant als je wilt opschalen Met webshop fulfilment wordt het logistieke gedeelte jou uit handen genomen. Zo kun jij jouw focus houden op de marketingstrategie en heb je tegelijkertijd tevreden klanten.